اجاره خودرو
      
09125035039
     
تهران - سعادت آباد
     
پشتیبانی 24 ساعته

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای همه ی خودروها علی الخصوص خودروهای اجاره ای رخ بدهد،تصادف است.تصادف با خودروی اجاره ای یکی از فوبیاهاست که اکثرا آن را تجربه می کنند.در این مطلب قصد داریم به شما نکاتی درباره ی تصادف با خودروهای اجاره ای بیان کنیم.پیشنهاد می کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید…

درهنگام تصادف با خودروی اجاره چه کاری باید انجام دهیم؟

1. اولین کاری که باید دراین شرایط انجام دهید، بررسی و ارزیابی موقعیت می باشد. برای این کار صحنه تصادف را بررسی کنید و اگر کسی صدمه دیده است سریع به اورژانس اطلاع دهید. اگر تصادف در یک موقعیت خطرناک قرار دارد در اولین اقدام به پلیس زنگ بزنید و موقعیت خود را به او سریعا اعلام کنید.

2. دومین کاری که باید انجام دهید،جمع آوری اطلاعات می باشد.برای این کارشما باید گزارش تصادف را از پلیس دریافت کنید و همچنین از صحنه تصادف عکس بگیرید.

3. حال در این مرحله باید با موسسه اجاره خودرو تماس بگیرید و موضوع را با این موسسات درمیان بگذارید.

4. اگر نمایندگان شرکت بیمه به محل تصادف بیایند تا آمدن نمایندگان محل تصادف را به هیچ وجه ترک نکنید اگر به محل تصادف نیامدند با وسیله نقلیه دیگر به محل تعیین شده برای خسارت بیمه مراجعه کنید که تمام مراحل طبق قانون انجام شود. اگر لازم است قبل از همه این کار ها نماینده ای از سمت شرکت اجاره خودرو به محل تعیین شده بیاید تا کار ها به سرعت انجام شود.

5. گزارش تصادف را به شرکت اجاره خودرو تحویل بدهید.

6. خودرو را سریعا به محل تعیین شده از سمت شرکت اجاره ای ببرید یا اگر قابل حرکت نبود با یدک کش به محل تعیین شده ببرید.

در صورت تصادف با خودروی کرایه اس چه کسی هزینه ها را بر عهده میگیرد؟

اگر دچار تصادف با خودرو اجاره ای شده اید در صورت داشتن بیمه و با توجه به نوع تصادف شرکت بیمه هزینه ها را برعهده می گیرد. اگر تصادف صورت گرفته از بی دقتی و خطای شما نباشد شرکت بیمه بیشتر هزینه ها را قبول میکند. اما هزینه های اضافی مانند پزشکی دارویی یا مال و اموال شما را برعهده ندارد که باید از پوشش های دیگر از شرکت اجاره خودرو استفاده کنید.

هزینه های مرتبط تصادف با ماشین اجاره ای:

1. هزینه های اداری که باید برای انجام کارهای ثبتی بپردازید.حال اگر در تصادف شما مقصر باشید خودتان باید این هزینه ها را پرداخت کنید در صورت مقصر نبودن باید راننده را مجبور به پرداخت این هزینه ها بکنید و در صورت ندادن میتوانید از راننده شکایت کنید.

2. هزینه افت ارزش ماشین بعد از تصادف بسته به خسارت وارد شده متفاوت است. ماشین خسارت دیده حتی بعد از تعمیر از ارزش آن کاسته میشود که شرکت اجاره خودرو برای جبران از شما هزینه ای در این جهت می گیرد.

3. هزینه خسارت درصورت عدم کارکرد خودرو به جهت تعمیر آن که از شما گرفته میشود. هزینه پرداخت شده بستگی به تعداد روز هایی دارد که ماشین در حال تعمیرمیباشد. چرا که شرکت اجاره خودرو در صورت نبودن ماشین در حال از دادن پول است که باید خسارت را از شما بگیرد.

هزینه افت ماشین چگونه محاسبه می شود؟

معمولاهزینه ی افت ماشین پس از تصادف های با خسارت بالا به وسیله ی نظریه کارشناس محاسبه میگردد. برای محاسبه هزینه افت ماشین، کارشناسی که مورد تایید مشتری و شرکت می باشد خسارت را بررسی کرده و هزینه را محاسبه می کند.

اگرهنگام تصادف با اتومبیل اجاره‌ ای بیمه نداشته باشیم چه می‌شود؟

در تصادف با ماشین اجاره ای اگر بیمه داشته باشید،قطعا دچار استرس بسیار کمتری از بابت تصادفات خواهید داشت. البته ابتدا این را در نظر بگیرید که رانندگی با اتومبیل بدون بیمه هم غیرقانونی است و هم ممکن است شما را به دردسر بیاندازد پس در هنگام کرایه اتومبیل حتما به بیمه آن توجه کنید.

اگر ماشینی که بیمه ندارد را اجاره کرده‌اید و با آن تصادف کنید؛ در صورت ثابت شدن مقصربودن شما در تصادف ،شما باید تمام هزینه ناشی از تصادف را پرداخت کنید.

اما اگر مقصر نباشید موسسه از طریق بیمه راننده‌ای که با شما تصادف کرده خسارت را دریافت می‌کند ولی ممکن است بیمه خسارت را با تاخیر به شرکت بپردازد در این صورت موسسه هزینه را از شما می‌گیرد پس برای این‌که شرکت زودتر خسارت را از بیمه دریافت کند بهتر است شما نیز با بیمه در ارتباط باشید.

اقداماتی که باید پیش از اجاره ماشین انجام داد:

• همیشه پیش از وقوع مشکل، اسم و شماره تماس افراد مسئول در شرکت را از آنها بگیرید. همچنین خود را با روند کارهای شرکت های اجاره خودرو آشنا کنید.

• همیشه شماره‌های اضطراری و محل یافتن فرم‌های گزارش تصادف را در جایی یاد داشت کنید.

• آماده پرداخت شوید. اگر پیش از این پوشش بیمه ندارید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که از پوشش بیمه های ارزان تر بهره ببرید. به عنوان جایگزین، می‌توانید بیمه‌های ارزانی را خریداری کنید که نسبت به بیمه‌های شرکت ماشین اجاره‌ای ارزان‌تر هستند. با این حال، به یاد داشته باشید که بعضی از شرکت‌ها بیمه تصادف را در اختیار شما قرار می‌دهند ولی خدمات دیگری را ارائه نمی‌دهند.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat