اجاره خودرو
      
09125035039
     
تهران - سعادت آباد
     
پشتیبانی 24 ساعته

اجاره ماشین یکی از انواع خدماتی است که روز به روز گسترش پیدا می کند و در بین مردم جا افتاده است. به طور کلی صنعت اجاره ی خودرو می‌تواند به افراد در زمینه های گوناگون کمک فراوانی کند. این موضوع به این معناست که افراد می توانند در همه ی کارهای خود از خدمات اجاره ی خودرو بهره ببرند و از خدمات شرکت های رنت خودرو بهره ببرند.

نکات فنی قابل توجه در اجاره خودرو:

برای اجاره خودرو ملزم به رعایت یک سری نکات فنی می باشید که در این مقاله قصد داریم به معرفی این نکات بپردازیم…

یکی از مشکلاتی که در اجاره ی خودرو برای اکثر افراد وجود دارد این است که ممکن است فرد در زمان اجاره خودروی مد نظر خود دچار مشکل گردد. بعضی افراد زمانی که می‌خواهند خودرویی را اجاره کنند درباره احتمال تصادف، خسارت و آسیب به خودرو نگران هستند و همین عامل باعث می‌‌شود تا بسیاری از آن‌ها نتوانند از خدمات با کیفیت، اهمیت و ضرورت اجاره خودرو بهره ببرند.

معمولا این مشکل برای افرادی که قصد اجاره ی خودروهای لوکس را دارند وجود دارد. اگر شما هم جزء این دسته افراد می باشید باید این را به شما بگوییم که لازم نیست دیگر در این زمینه نگران باشید؛ زیرا امروزه بسیاری از شرکت‌های اجاره ی خودرو، خودروهای اجاره ای را با خدمات بیمه ارائه می‌دهند.

این موضوع به این معنی است که زمانی که شما به این شرکت‌ها یا موسسات مراجعه می‌کنید؛ آن‌ها در قبال دریافت مبلغی اندک، متناسب با نوع و مدل خودرو، خودروی اجاره ای را بیمه می کنند کهاگر شما در زمان اجاره ماشین، با تصادف یا هر گونه مشکل دیگری مواجه شدید؛ خسارت شما را تا مقدار قابل توجه ای جبران نمایند. بنابراین بیشتر نگرانی‌ها با اجاره خودرو و شرایط بیمه، از بین می‌رود.

چگونه ریسک خطر در رانندگی با خودروی اجاره ای را کاهش دهیم؟

هنگامی که شما ماشینی را رنت می‌کنید در برابر آن مسئولیت زیادی دارید و باید از تمام قطعات و لوازم خودروی اجاره ای به خوبی مراقبت کنید. حال در ادامه به معرفی یک سری نکات برای کاهش ریسک خطر در رانندگی با خودروهای رنت شده می پردازیم:

1-هدف خود را از اجاره ماشین مشخص کنید.

همیشه قبل از اجاره ی خودرو، هدف خود را از اجاره ماشین مشخص کنید. معمولا اهداف اجاره خودرو در اکثر افراد به چند دسته تقسیم می‌شود:

  1.  افرادی که می‌خواهند خودرو را برای مسافرت‌های بین شهری کرایه کنند.
  2.  افرادی که برای رفت و آمد روزانه خود، خودرو اجاره می‌کنند.
  3. افرادی که برای مراسم های رسمی خودرو اجاره می‌کنند.
  4.  افرادی که از خدمات اجاره اتوبوس و ون برای تور یا سرویس مدارس بهره می‌گیرند.

به این ترتیب پیش از کرایه نهایی خودرو اهداف خودتان را مشخص کنید؛ زیرانوع هدف از اجاره ی خودرو در نوع و مدل خودرو، کیفیت آن، هزینه، نوع بیمه و …. تاثیر بسیار زیادی دارد؛ یکی از نکاتی که می‌تواند در اجاره ماشین شما را چند قدم از دیگران جلو بیاندازد دسته بندی اهداف خود برای اجاره ماشین است.

به عنوان مثال اگر می‌خواهید برای رفت و آمد، جابه جایی و حمل و نقل روزانه خودرویی را اجاره کنیدبهتر است از خدمات اجاره ماشین استفاده نمایید و زمانی که اتومبیل ارزان را کرایه می‌کنید؛ مثلا از خدمات اجاره ماشین بهره می‌گیرید؛ مسلما هزینه کمتری برای بیمه، اجاره و موارد این چنینی می‌پردازید. در واقع معمولا برای رفت و آمدهای روزانه نیازی به بکارگیری از خودرو تشریفاتی نیست البته برای بعضی از افراد این موضوع کاملا برعکس است.

یا به عنوان موردی دیگر برای بررسی، زمانی شما می‌خواهید به مسافرت‌های بین شهری بروید؛ بهتر است خودرویی را اجاره کنید که از کیفیت و بیمه خوبی برخوردار است، و اگر می‌خواهید دست جمعی به سفر بروید بهتر است به جای خودروهای سواری از خدمات اجاره ون یا اتوبوس بهره بگیرید تا هم با خطرات کمتری مواجه شده و هم رفاه و راحتی بیشتری داشته باشید. از طرفی لازم به ذکر است اغلب شرکت‌های اجاره ماشین معمولا خدمات اجاره خودرو با راننده با تجربه ارائه می‌دهند.

2- رعایت جدی قوانین رانندگی در هنگام رانندگی با خودروی اجاره ای

طبق تحقیقات انجام گرفته شده،معمولا بیشترین تصادفات و مشکلات رانندگی با خودروهای اجاره ای، ناشی از عدم رعایت قوانین آن است. رعایت قوانین رانندگی نه تنها در زمان اجاره ماشین برای سفر، بلکه در سایر موارد اجاره ی خودرو ازاهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ به همین دلیل زمانی که یک خودرویی را کرایه می‌کنید؛ پس از امضای قرارداد و تحویل آن شما کاملا دربرابر ضمانت و سلامت خودرویی که اجاره کرده اید متعهد هستید.

بنابراین یکی از نکات فنی‌ای که باید برای کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی به خودرو و خودتان بهتر است قوانین رانندگی تماما رعایت کنید و از رانندگی پر خطر با خودرو بپرهیزید. یکی از راهکارهایی که پیشنهاد می‌شود مخصوصا برای مسافرت‌های بین شهری که می‌توانید انجام دهید؛ اجاره خودرو با راننده می‌باشد. برای خودروهایی مانند ون و اتوبوس که حضور راننده در بیشتر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین الزامیست

اما در صورتی خودروهای سواری شخصی کرایه می‌کنید بهتر است برای کاهش خطرات احتمالی خودرو همراه با راننده کرایه نمایید. از طرفی از حضور در جاده‌های پر خطر بپرهیزید تا بتوانید هم از سفر یا جابه جایی خود لذت برده و هم خودرو را سالم و همانطور که تحویل گرفته‌اید تحویل دهید.

3-تمدید زمان اجاره خودرو

یکی از نکات فنی ای که باید در اجاره ی ماشین به آن توجه کنید، تمدید به موقع زمان اجاره خودرو است. یکی از مشکلاتی که اکثر افراد علی الخصوص در زمان سفر و گردشگری ممکن است با آن‌ مواجه شوند؛ اتمام زمان اجاره خودرو در حین سفر … است. برای جلوگیری از این مشکل حتما پیش از اجاره خودرو درباره حداقل زمان اجاره خودرو اطلاعات کسب کنید و پس از آن طی قرارداد زمان مورد نظر خود را به شرکت اجاره خودرو مطرح کنید.

یکی از راهکارهای موثر برای این کار اجاره خودرو بیش از زمان مورد نیاز است؛ بسیاری از افرادی که می‌خواهند خودرویی را اجاره کنند برای این که طبق قرارداد عمل کنند؛ اتومبیل را بیش از زمانی که نیاز دارند کرایه می‌کنند. چرا که زمانی که شما خودرویی را اجاره می‌کنید و اگر در زمان مقید شده خودرو را به شرکت تحویل ندهید و در این زمان با خودرو تصادف کرده و یا ماشین با مشکلات فنی دیگری مواجه شود باید تماما هزینه و جریمه آن را پرداخت کنید؛ به همین دلیل افرادی که از خدمات اجاره ماشین در تهران بهره گرفته اند تمدید آن را بسیار مهم می‌شمارند

از طرفی امروزه با گسترش تکنولوژی و دیجیتالی شدن بیشتر کسب و کارها، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین از قافله عقب نمانده و بخش مهمی از کسب و کار خود را به رزرو آنلاین برای کرایه خودرو، اختصاص داده‌اند. به این ترتیب اگر در هنگام سفر و رفت و آمد با خودرو مدت زمان کرایه ماشین شما تمام شد می‌توانید با استفاده از خدمات آنلاین خودروی خود را تمدید کنید.

4- استفاده از خدمات آنلاین اجاره خودرو

مساله ی مدیریت زمان یکی از مسائل مهمی است که با گسترش شبکه های آنلاین به آن توجه زیادی شده است.یکی از مزایای اجاره خودرو، صرفه جویی در زمان و انرژی برای افراد است.

باتوجه به آنلاین شدن خدمات، برای کاهش زمان درباره اجاره خودرو، بهتر است از شرکت‌های معتبر اجاره ی خودرو بهره بگیرید که خدمات ابتدائی اولیه خود مانند انتخاب مدل خودرو، اطلاعات درباره شرایط اجاره، مدارک مورد نیاز، نحوه اجاره، خودروهای مد نظر و شرایط بیمه اتومبیل ارائه دهند و کار شما را برای دریافت خدمات اجاره خودرو کاملا راحت و آسان کنند تا بتوانید خودروی مورد نظر خود را از طریق آنلاین استفاده کنید و سپس بتوانید با شرکت ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران تماس گرفته و در آخرین مرحله برای امضا کردن رسمی قرارداد و آگاهی از شرایط بیمه خودرو به شرکت مراجعه کنید.

از طرفی اگر شما می‌خواهید در یک شهر یا کشور دیگر خودرو اجاره کنید؛ تماما می‌توانید از طریق آنلاین و راه دور خدمات خود را انجام دهید. بنابراین یکی از نکات فنی و مهمی که باید در زمینه اجاره ماشین رعایت کنید تا بتوانید در این حوزه به خوبی عمل کنید بهره گیری از خدمات آنلاین برای اجاره ماشین است.

مدارک مورد نیاز معمول در اجاره خودرو رنتینال:

۱- کارت ملی معتبر

۲- چک یا سفته به قیمت روز خودرو

۳- ودیعه نقدی که مبلغ آن با توجه به زمان اجاره و نوع خودرو متغیر می باشد (معمولا ۵ تا ۱۵ درصد قیمت خودرو)

۴- گواهی اشتغال به کار و چک کارمندی برای کارمندان

۵- ویزا یا پاسپورت برای مسافرین خارجی

۶- تحویل کارت و پارک خودروی شخصی مشتری در شرکت در طول مدت اجاره

۷- سایر موارد که توسط مشاورین شرکت اعتبارسنجی می شود.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 2

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat