اجاره خودرو
      
09125035039
     
تهران - سعادت آباد
     
پشتیبانی 24 ساعته

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که قصد اجاره ی خودرو را در شرایط مختلفی مانند مراسم عروسی، جلسات اداری و… را دارند، قیمت نهایی اجاره خودرو می باشد.
شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اصلا چه عواملی می تواند بر روی قیمت نهایی اجاره خودرو تاثیر بگذار؟ برای دریافت جواب این سوال تا آخر این مطلب از سایت رنتینال با ما همراه باشید تا به معرفی عوامل موثر بر قیمت اجاره ماشین بپردازیم…

فاکتورهای موثر بر قیمت اجاره ماشین:

  1. ارزش روز خودرو

    یکی از موثر ترین فاکتورهای تعیین قیمت اجاره خودرو، قیمت روز خودروی اجاره ای می باشد. این موضوع کاملا طبیعی است که قیمت اجاره خودروی بنز متفاوت از اجاره ی خودروی 206 است.
    طبیعتا هر چه خودروی اجاره ای با ارزش تر و گران تر باشد هزینه های جانبی و تعمیرات آن نیز بالا تر می رود و این هزینه های جانبی رابطه ی مستقیم با نرخ کرایه خودرو خواهد داشت.

  2. مدت زمان اجاره ماشین

    دومین فاکتور موثر بر نرخ کرایه خودرو، مدت زمان اجاره خودرو می باشد. معمولا حداقل زمان اجاره خودرو بدون راننده در موسسات اجاره خودرو ، 3 روز است اما در صورتی که شما قصد داشته باشید خودرو را برای مدت طولانی تری اجاره کنید، قیمت نهایی اجاره خودرو به ازای هرروز برای شما کمتر خواهد شد.
    اما در رابطه با قیمت کرایه خودرو با راننده موضوع کاملا بالعکس خواهد بود و قیمت خودرو با توجه به دو فاکتور سنجیده می شود:1. قیمت کرایه خودرو بر اساس ساعت 2. قیمت کرایه خودرو بر اساس مسافت طی شده به کیلومتر

  3. کیلومتر مصرفی

    یکی دیگر از فاکتورهای موثر بر قیمت هایی کرایه اجاره خودرو، مقدار کیلومتر طی شده در زمان اجاره خودرو می باشد. مثلا اجاره خودرو برای استفاده ی درون شهری قیمت بسیار کمتری نسبت به نرخ کرایه بیرون شهری دارد.

  4.  مدل و سال ساخت خودروی اجاره ای

    یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین قیمت اجاره خودرو، مدل و سال ساخت خودرو است. برای مثال نرخ اجاره خودروی پورشه 2012 بسیار پایین تر از نرخ کرایه یک ماشین پورشه پانامرا می باشد.

نحوه محاسبه نرخ کرایه خودرو چگونه است؟

یکی از راه حل های محاسبه ی میزان هزینه کرایه خودرو، مسافت طی شده توسط فرد است. به این صورت که هرچه مسافتی که قصد طی کردن آن را با خودروی اجاره ای داشته باشید، استهلاک موتور و لاستیک و … و مصرف سوخت نیز بالاتر می ‌رود و این عوامل تاثیرات زیادی بر قیمت اجاره خودرو خواهند گذاشت.
حال اگر قصد اجاره خودرو با راننده را داشته باشید، دستمزد راننده خودرو را به صورت ساعتی بر هزینه های نهایی خودرو بی افزایید.
بر اساس قوانین موسسات اجاره خودرو ، حداقل زمان اجاره خودرو 10 ساعت و حداکثر آن هم 360 روز است که در دو قرارداد اجاره کوتاه ‌مدت و بلند مدت تنظیم می‌ شوند: اجاره کوتاه مدت خودرو معمولا برای قراردادهای 10 ساعت تا 28 روز و اجاره بلند‌مدت خودرو هم برای قراردادهای 28 روز تا 360 روز اعمال می شود.
مبلغی نیز در نهایت بر نرخ کرایه خودرو اضافه می شود که این مبالغ برای بیمه ماشین از قبیل: بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث و بیمه سرنشیان از شخص دریافت می شود.برای کسب اطلاعات بیشتر بیمه خودرو های اجاره ای در مطالب دیگر با ما همراه باشید.

آیا شهر بر روی نرخ کرایه خودرو تاثیر دارد؟

در جواب به این سوال باید گفت بله، نرخ کرایه خودرو در هر شهر با شهر دیگری متفاوت است. برای مثال نرخ اجاره ماشین در تهران با توجه به هزینه های بالای زندگی و… بالاتر از نرخ اجاره خودرو در شهرستان است.
همان‌طور که می‌ دانید برخی مناطق کشور مناطق آزاد به حساب می آیند و درکل خرید و فروش و استفاده از ماشین‌های لوکس در آن‌ها بدون پرداخت‌های گمرکی و … امکان‌پذیر است و همین مثلا روی لیست قیمت رنت ماشین در قشم نسبت به تهران تاثیر می ‌گذارد.

قیمت اجاره خودروی چقدر است؟

تعیین نرخ کرایه ماشین چه داخلی و چه خارجی کاملا بسته به عواملی است که در این مطلب به آن اشاره کردیم. همچنین نرخ کرایه خودروی موسسات اجاره خودرو با یکدیگر متفاوت می باشد. پس پیشنهاد می کنیم برای مطلع شدن از قیمت کرایه خودرو با کارشناسان رنتینال تماس بگیرید و از تعرفه ی اجاره خودرو رنتینال و اجاره خودرو در تهران مطلع شوید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat