اجاره خودرو
      
09125035039
     
تهران - سعادت آباد
     
پشتیبانی 24 ساعته

مزایای اجاره خودرو:

سالهاست که صنعت اجاره خودرو یا به اصطلاح رنت خودرو جایگاه عمیقی بین مردم پیدا کرده است و با افزایش قیمت خودرو،گرانی قطعات،گرانی لاستیک،هزینه ی بالای سرویس و نگهداری خودرو،گرانی غیرعادی خودرو و قابت ماندن قیمت اجاره خودرو در شرکت رنتینال…خواهیم دید که روزبه روز این صنعت گسترش پیدا خواهد کرد.
در این مطلب قصد داریم به مقایسه خودروی شخصی و خودروی اجاره ای بپردازیم و مزایای اجاره ی خودرو را با هم بررسی کنیم.

اجاره خودرو به چه معناست؟

به طور کلی به فهوم دادن خودرو به فردی به جز مالک خودرو برای انجام کارهای شخصی یا…اجاره ی خودرو گفته می شود.
معمولا اجاره ی خودرو طی مدت زمان چند روزه یا چند هفته یا چند ماه انجام می گیرد و فرد به ازای گرفتن خودرو مدارکی را به شرکت اجاره خودرو خواهد داد.

برای اجاره ی خودرو باید چه مدارکی تهیه نمود؟

باید گفت که هر شرکت اجاره ی خودرو شرایط خاص خود را دارد اما به طور معمول برای اجاره ی خودرو باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

۱- کارت ملی

۲- چک یا سفته به ارزش روز خودرو(این مورد در هر شرکت متغیر است)

۳- هزینه ی اجاره ی خودرو با توجه به مدل خودرو و تعداد روز های اجاره

۴- گواهی اشتغال به کار

۵- ویزا یا پاسپورت برای مسافرین خارجی

۶- تحویل کارت و پارک خودروی شخصی خود فرد

چه تفاوتی میان اجاره خودرو با آژانس خودرو وجود دارد؟

یکی از تفاوت های عمده ای که بین آژانسهای خودرو با اجاره ی خودرو وجود دارد این است که،معمولا آژانسهای خودرو،ماشین با راننده در اختیار مشتری قرار می دهند و برای کارهای فوری مناسب می باشند اما در اجاره خودرو، میتوان ازخودرو هم با راننده و هم بدون راننده استفاده نمود.

همچنین صنعت اجاره خودرو بسیار تشریفاتی تر از آژانس های خودرو می باشند و معمولا خودروهای مدل بالایی را در اختیار مشتری قرار می دهند و همچنین نسبت به آژانس های خودرو صرفه اقتصادی بیش تری دارند.

چرا اجاره خودرو به صرفه تر از خرید خودرو است؟

معمولا اجاره ی خودرو در وهله اول به دلیل هزینه ی بالا و مراحل به نسبت پیچیده ای که دارد اقدام مناسبی نیست. اما با توجه به شرایط موجود این گزینه بسیار به صرفه تر از خرید یک خودرو می باشد.

خیلی دور از انتظار است که فردی برای یک شب مراسم قصد خرید و توانایی خرید یک اتوموبیل لوکس مانند پورشه،بنز و… را داشته باشد،اما اجاره ی خودرو این کار را راحت کرده است و فرد می تواند با مبلغی اندک ماشین رویاهای خود را برای مراسمی تهیه کند.

برای اجاره ی خودرو علل مختلفی وجود دارد. اگرچه این گونه در بین ما جا افتاده است که فقط برای مراسم عروسی خودرو اجاره کنیم اما می توان برای کارهای مختلفی از جمله:سفر،گردش شهری و سایر کارها خودرو اجاره کرد و از مزایای خودروی اجاره ای بهره برد.

اجاره ی خودرو چه مزایایی دارد؟

1- صرفه اقتصادی

اجاره ی خودرو برای گردش روزانه یکی از به صرفه ترین کارها است.شما برای گردش شهری با آژانس و تاکسی در تمام روز باید هزینه ی زیادی پرداخت کنید که با تقریبا نصف این هزینه می توانید تمام روز را در شهر بگردید و لذت ببرید.
همچنین اجاره ی خودروامکان رانندگي با خودرو هاي به مراتب بهتر نسبت به بودجه و هزينه شما را فراهم می کند. براي مثال بجاي اينکه يک و نيم ميليارد تومان بابت خريد يک سانتافه هزينه کنيد،مي‌توانيد اين مبلغ را در جايي سرمايه گذاري کرده و تنها با بخش اندکي از سود آن ب ام و، بنز، پورشه و تويوتا اجاره کنيد و لذت ببرید.

2- افزایش آسایش و راحتی

اجاره ی خودرو راهی است برای آزادی عمل در سفر و امکان بازدید از مکان های دور با آسایش و امنیت بالا. شما می توانید با خانواده مکان های زیبای شهری را کشف کنید و با هزینه ای اندک تمام روز را با خیال راحت سپری کنید.

3- قیمت مناسب

به دلیل رقابت بین دفاتر و شرکت های کرایه اتومبیل ، معمولاً قیمت های بسیار خوبی و طیف گسترده ای از اتومبیل ارائه می دهند.

شما می توانید خودروی مورد نظرتان را به قیمت بسیار مناسب سوار شوید و از تجربه ای که به دست می آورید لذت ببرید.

4- تنوع در انتخاب

اگر در یک کلان شهر بزرگ زندگی می کنید و هر روزه به اتومبیل احتیاج ندارید ، پس می توانید از پرداخت هزینه های قابل توجه بیمه خودرو ، پارکینگ ، چک های مکانیکی ، لاستیک ،مالیات های جدید و قابل توجه برای خودرو و … خود را معاف کنید و حتی موجب صرفه جویی در وقت و سرویس ها و تعمیرات و خرید قطعات مورد نیاز خودروی خود شوید.

همچنین با اجاره ی خودرو امکان تنوع در خودروها با اجاره ی خودروهای مختلف وجود دارد و همین موضوع موجب می شود تا شما بتوانید سواری خودروهای لوکس مختلفی را تجربه کنید و از ماشین های لوکس متفاوت با پرداخت هزینه ای اندک لذت کافی ببرید.

5- کاهش هزینه های مسافرت

اگر قصد رانندگی بیشتر از چهار ساعت برای رسیدن به شهر مقصد خود را دارید ، علی الخصوص اگر با فرزندان خود سفر می کنید ، بهتر از قید سفر با خودروی شخصی خود را بزنید و از ترکیب مسافرت با هواپیما یا قطار و پس از آن برای گشت و گذار شهری از کرایه ماشین بهره بگیرید.

این کار علاوه بر کوتاه کردن زمان مسافرت،موجب حفظ جان و کاهش هزینه ی و خسارت وارده احتمالی به خودروی شما می شود و لذت سفر شما را چندین برابر می کند و همچنین کیفیت سفر شما را افزایش می دهد.

اجاره ی خودرو چه معایبی را به دنبال دارد؟

اجاره ی خودرو با همه مزایایی که دارد دارای معایبی نیز می باشد.مثلا احتمال دارد هنگام اجاره ی خودرو مشکلاتی بین شخص اجاره کننده اتومبیل و شرکت اجاره ی خودرو اتفاق بیافتد . از این سری از مشکلات در اجاره ی خودرو می توان به این موارد اشاره داشت:

عدم مسئولیت پذیری فرد اجاره کننده ماشین:

این موضوع به این معنی است که ممکن است فرد اجاره کننده ماشین خودرو را سر وقت معین تحویل ندهد و یا امانت داری را به خوبی رعایت نکند که این موضوع می تواند مشکل ساز باشد. زیرا این موضوع موجب می شود تا هم فرد اجاره کننده خودرو متحمل هزینه زیاد خسارت وارده به ماشین شود و هم این که شرکت اجاره دهنده خودرو دچار زیان خواهد شد.

عدم یافتن ضامن معتبر:

یکی از مشکلاتی که در اجاره ی خودرو وجود دارد،عدم یافتن ضامن معتبر از سوی اجاره کننده ی خودرو می باشد. اجاره کننده خودرو می بایست ضمانتی معتبر در قبال خودروی اجاره ای تامین کند.این موضوع به این معنی است که فرد باید به نسبت قیمت ماشینی که قرار به اجاره آن هست تامین ضامن کند که این میزان ضمانت را شرکت کرایه خودرو تعیین می کند.

تاییدیه سلامت ماشین اجاره ای:

این مورد مربوط به شرکت اجاره دهنده خودرو می باشد. این موضوع باید ماشین مورد تایید کارشناسان باشد که اجاره کننده را دچار حوادث رانندگی بر اثر نقص فنی ماشین نکرده باشد.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat