اجاره خودرو
      
09125035039
     
تهران - سعادت آباد
     
پشتیبانی 24 ساعته

اجاره خودرو یا رنت کار، به معنای اجاره یک اتومبیل برای چند ساعت یا چند روز می باشد. البته اغلب افراد اتومبیل ها را برای چند روز متوالی اجاره می کنند. اجاره اتومبیل برای اولین بار در اروپا و آمریکا مورد استقبال مردم قرار گرفت. در این باره نیز شرکت های بزرگ و به نامی در سراسر دنیا تاسیس شدند.

 

 

رفته رفته اجاره خودرو در ایران نیز باب شد. در مناطق آزاد کشور مانند جزایر کیش و قشم، بندر انزلی، تبریز و … که تردد خودرو های لوکس و گرانقیمت آزاد و واردات اتومبیل بدون پرداخت مالیات انجام می شود، شرکت های بسیاری در غالب اجاره خودرو تاسیس شدند. برای اولین بار در ایران اجاره خودرو از این مناطق آغاز شد. بعد از آن نیز بسیاری از موسسات به اجاره اتومبیل به منظور ماشین عروس پرداختند و به این ترتیب رنت خودرو در ایران نیز باب شد.

شرکت های اجاره خودرو

اجاره خودرو در ابتدا فقط توسط افراد صورت می گرفت به این معنا که افراد با شرایط مختلف اتومبیل های شخصی خود را به مردم اجاره می دادند، اما با استقبال مردم شرکت های زیادی تحت عنوان موسسه اجاره خودرو تاسیس شدند. همچنین در این راستا اتحادیه رنت کاران نیز شروع به کار نمود.

در شرکت های اجاره خودرو معمولا خودرو های لوکس و گران قیمت اجاره داده می شود. همچنین اتومبیل های قدیمی و کلاسیک نیز برای اجاره موجود هستند. تقریبا می توان گفت قوانین اجاره خودرو در شرکت های اجاره اتومبیل یکسان می باشد و تنها تفاوت رنت اتومبیل در نرخ اجاره است. که البته در این مورد شرکت ها باید بر اساس نرخ مصوب اتحادیه رنتکاران عمل نمایند.

شرکت اجاره خودرو رنتینال نیز یکی از شرکت های رنت کار با سابقه درخشان بیش از یک دهه فعال در تهران می باشد. در این مجموعه علاوه بر خودرو های کلاسیک، لوکس و گران قیمت، اتومبیل های سفری شامل اتوبوس های VIP، مینی باس و ون و دیگر خودرو های سفری نیز قابل اجاره می باشد. همچنین یکی دیگر از خدمات اجاره خودرو در شرکت رنتینال اجاره ماشین عروس به همراه گل آرایی است. خدمات CIP فرودگاه امام یکی دیگر از خدماتی است که شرکت اجاره خودروی رنتینال به مشتریان خود ارائه می دهد.

امروزه اجاره خودرو به صورت آنلاین و با مراجعه به وب سایت شرکت های مذکور و به صورت غیر حضوری امکانپذیر می باشد. در این باره نیز شرکت رنتینال آماده ارائه خدمات غیر حضوری به مشتریان خود است.

هدف از اجاره خودرو

اما شاید برای کسانی که تا به حال اتومبیلی اجاره نکرده اند سوال باشد، که افراد با چه هدفی خودرو اجاره می کنند؟ اجاره خودرو توسط افراد با اهداف مختلفی صورت می گیرد.

در وهله اول اشخاص برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت به اجاره خودرو می پردازند. این قبیل افراد به جای آنکه هزینه های بالایی را صرف خریداری و نگهداری اتومبیل خود کنند، آن هزینه ها را در کسب و کاری وارد می کنند و برای مصارف شخصی خود از اتومبیل های اجاره ای استفاده می کنند. برخی از افراد بر این باور هستند که هزینه اجاره اتومبیل بسیار بالا است، این افراد باید بدانند هزینه اجاره اتومبیل برای مواقعی خاص در مقابل هزینه خرید و نگهداری اتومبیل شخصی بسیار نا چیز است.

با توجه به افزایش روز افزون قیمت خودرو و سوخت در کشور خرید و نگهداری اتومبیل های شخصی، امری غیر اقتصادی می باشد.

شرکت ها، سازمان ها و ارگان های مختلف در گذشته هزینه های زیادی را برای ناوگان حمل و نقل خود پرداخت می کردند. خرید خودرو های تشریفاتی و لوکس، خرید اتوبوس و … هزینه زیادی را در بر دارد. به علاوه آنکه نگهداری و دستمزد راننده نیز به این هزینه اضافه خواهد شد. بسیاری از شرکت ها از اتومبیل های خریداری شده فقط برای مواقعی خاص استفاده می کنند. اما امروزه می توان به جای صرف بودجه فراوان برای خرید و نگهداری از اتومبیل های تشریفاتی و معمولی برای مصارف شرکت، از اجاره اتومبیل استفاده نمود. در شرکت های اجاره خودرو انواع اتومبیل ها با قیمت های مختلف قابل اجاره هستند

از دیگر اهداف اجاره خودرو می توان به اجاره ماشین عروس، اجاره اتومبیل برای سفر های خارج از شهر، اجاره خودرو برای تشریفات فرودگاهی، اجاره ون و اتوبوس برای سفرهای گروهی، تور و یا مسافران خارجی و … اشاره نمود.

 

 

اجاره خودرو به صورت با راننده و بدون راننده می باشد، از این رو استفاده از خدمات اجاره خودرو برای همه افراد امکانپذیر است.

امروزه افراد زیادی به منظور اجاره خودرو مشغول به کار شده اند و به یقین می توان گفت این کسب و کار اشتغال زایی فراوانی داشته است. بر همین اساس آینده ای درخشان برای اجاره خودرو در ایران پیش بینی شده است. اگر شرکت های اجاره خودرو نظیر اجاره خودرو رنتینال، بتوانند عرصه کار خود را گسترش بدهند بدون شک مانند شرکت های بزرگ و به نام اجاره اتومبیل در اروپا و آمریکا خواهند شد. شرکت های اجاره اتومبیل در ایران پتانسیل جهانی شدن را به راحتی دارند. همینک نیز بسیاری از موسسات اجاره خودرو مانند شرکت اجاره خودرو رنتینال در سراسر ایران به ارائه خدمات می پردازند.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat