اجاره خودرو
      
09125035039
     
تهران - سعادت آباد
     
پشتیبانی 24 ساعته

چند سالی است که در ایران اجاره ی خودرو به یکی از پایه های ثابت مجالس عروسی و… تبدیل شده است.البته این را بگوییم که اجاره خودرو تنها برای مجالس عروسی کاربرد ندارد و در ادامه علل دیگر اجاره ماشین را خواهیم گفت.
شرکت های اجاره ماشین، طبق قراردادی رسمی،مدتی معلوم خودروهای مدل بالا را به مشتری با قیمتی مصوب و رسمی اجاره می دهند.مدت اجاره ی ماشین بین چند ساعت تا چند هفته و گاها چند ماه متغیر است.

 

وظایف شرکت های رنت خودرو چیست؟

همانطور که گفتیم اولین وظیفه ی این شرکت ها اجاره ی خودروهای لوکس به اشخاص می باشد اما این تنها وظیفه ی این شکرت ها نیست و باید بگوییم شرکت های رنت خودرو می توانند کامیون و ماشین های سنگین،انواع موتورسیکلت یا اسکوتر را نیز اجاره دهند.
همچنین این شرکت ها علاوه بر اجاره ی وسایل نقلیه خدماتی مانند مانند بیمه، سیستم موقعیت یابی (GPS)، سیستم های سرگرمی، تلفن های همراه، صندوق های ایمنی و صندلی های ایمنی کودک را همراه با ماشین ارائه می دهند.

نقطه ی شروع این صنعت ازچه زمانی آغاز شد؟

نقطه ی شروع صعنت اجاره ی خودرو به حدود یک قرن پیش برمی گردد . در زمان قدیم پیش از اختراع اتومبیل هم اجاره ی وسایلی مانند کالسکه و ارابه مرسوم بوده است و این صنعت ریشه در زمان اجداد ما دارد.

1- دوره ی اول از سال 1900 تا 1950

نقطه ی آغازین و رسمی اجاره ی ماشین به سال 1904 بر می گردد.در آن زمان در شهر مینیاپولیس آمریکا،فروشگاه دوچرخه فروشی ای این صنعت را آغاز کرد.
پس از آن شرکت اجاره ماشین آلمانی Sixt در سال 1912 تنها با 3عدد اتومبیل به این صنعت گسترش داد .
در سال 1915 جویی ساندرز در شهر اوماها، به اجاره دادن خودرو های آرندت مدل T پرداخت و ساندرز موفق شد در 2 سال بیش از 120ماشین اجاره دهد. ساندرز نام شرکت خود را Saunders Drive-It-Yourself System گذاشت و برای تبلیغ شرکت رنت خودروی خود در روزنامه های محلی به تبلیغات پرداخت.
پس از ساندرز برادران و پدرش وارد این صنعت شدند و تا سال 1927 به یکی از مشهور ترین شرکت های اجاره با بیش از 85 نمایندگی تبدیل شد.
Godfrey Davis UK اولین شرکت اجاره خودرو انگلیسی بود که در سال 1920 تأسیس شد که شرکت Europcar این کمپانی را در سال 1981 خریداری کرد.

2- دوره دوم از سال 1950 تا 2000

دوره دوم پیشرفت این صنعت پس از جنگ جهانی بود.در این دوره تقاضا برای اجاره خودرو بیشتر از دوره ی پیش شد و با افزایش تقاضای مردم شرکت های بزگی مانند: National Car Rental در سال 1947 و Enterprise Rent-A-Car در سال 1957 تاسیس شدند.
در دوره دوم، شرکت آمریکایی Avis شرکت ساندرز را در سال 1955 خریداری کرد. در بریتانیا هم شرکت Arnold Clark Car & Van Rental در سال 1963 تأسیس شد که یک از اولین ها در تاریخچه اجاره خودرو در انگلیس بود.

3-دوره ی سوم از سال 2000 تا الان

دردوره سوم صنعت اجاره خودرو،تنوع ماشین ها بیش تر شد و کمپانی های رنت ماشین، علاوه بر ماشین به اجاره اتوبوس، اجاره ون، قایق و حتی هلی کوپتر هم پرداخته اند.
امروزه این شرکت ها با هم در رقابت هستند و خدمات و شرایط آن ها به نسبت قبل بسیار آسان تر شده است و تنها می توانید با چند کلیک در تلفن همراهتان خودروی مورد نظرتان را کرایه کنید.

نقطه ی شروع اجاره ی خودرو در ایران از چه زمانی بود؟

اجاره ی خودرو در ایران به حدود 20 سال قبل بر می گردد و میتوان گفت این صنعت تازه در پله های اول پیشرفت قرار دارد. در ایران شرکت های زیاد و معتبری برای اجاره ی خودرو وجود دارد که خدمات زیادی در این زمینه به مشتریان ایرانی و خارجی خود ارائه می دهند.
اجاره خودرو در ایران اهداف محدود تری نسبت به سایر کشورهای دنیا دارد. اجاره ماشین عروس، اجاره برای مراسم‌های خاص و حمل ‌ونقل میهمانان ویژه، سفر و… از جمله مواردی است که اجاره ی ماشین در ایران کاربرد دارد.
همچنین گاهی اوقات جوانان برای لذت بردن از ماشین های لوکس و تجربه ی این ماشین ها،دست به اجاره ی ماشین میزنند..

به طور کلی اجاره ی خودرو میتواند به دلایل زیر باشد:

۱- مشتریانی که توانایی خرید خودرو را در آن زمان ندارند و قصد دارند در مهمانی و مجالس از ماشین های لوکس استفاده کنند.
۲- مشتریانی که خودروی آنها آسیب دیده و در دست تعمیر می‌باشد و به ماشین احتیاج زیادی دارند.
۳- افرادی که برای یک مراسم تشریفاتی مانند مراسم عروسی خودرو اجاره می‌کنند.
۴- مسافرانی که مدت معلوم در شهری دیگر به خودرو احتیاج دارند .

شرایط اجاره خودرو در ایران چگونه است؟

اجاره ماشین در هر کشوری با توجه به شرایط متفاوت است و حتی ممکن است در یک کشور شرایط اجاره شرکتی با شرکتی دیگر متفاوت باشد.
شرایط اجاره خودرو در مبایعه نامه ای ذکر می شود که مشتری باید از قوانین شرکت اجاره ی خودرو تبعیت کند و در صورت عدم تبعیت از قوانین مشتری باید مبلغی جهت جریمه به شرکت اجاره خودرو پرداخت کند.
یکی از قوانینی که شرکت های اجاره ی خودرو در ایران به آن توجه ویژه ای دارند،مساله ی سن مشتری است.شرکت اجاره ی ماشین به دلایل مسائل بیمه، حداقل و حداکثر سن اجاره را تعیین می کنند.
یکی دیگر از قوانین مهم برای اجاره ی ماشین،داشتن گواهینامه ی قانونی می باشد در برخی از کشورها نیز برای اجاره ی خودرو مشتری باید گواهینامه رانندگی بین المللی (IDP) داشته باشد.

جمع بندی:

اجاره خودرو چندین سال است که به عنوان یکی از پرطرفدار ترین خدمات در سطح جهان فعالیت می کند. خودروهای اجاره‌ ای به دلایل زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در این مطلب به این دلایل اشاره کردیم. اجاره خودرو در ایران نیز روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.
نیاز به اجاره یک خودروی لوکس و مدل بالا به دلایل گوناگونی از جمله مراسم‌های خاص و… در کشور ما وجود دارد. همچنین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که برای سفر از روش‌های دیگر به جای خودروی شخصی استفاده کرده و در مقصد اقدام به اجاره خودرو کنند.
در ایران به دلیل کمبود خودروهای لوکس و عدم توانایی در خرید این خودروها،این صنعت رشد زیادی و شاهد خدمات زیادی در این زمینه هستیم.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat