اجاره خودرو
      
09125035039
     
تهران - سعادت آباد
     
پشتیبانی 24 ساعته

در صنعت خودرو سازی بخصوص شرکت های بزرگ نظیر پورشه، تویوتا، بنز و …، خودرو ها در طبقه بندی و کلاس های مختلف تولید می شوند. اغلب خودرو های لوکس در دو کلاس کوپه و سدان تولید می شوند. با ما همراه باشید تا به بررسی این خودرو ها بپردازیم.

طراحان بزرگ در صنعت خودرو سازی همیشه در تلاش هستند تا اتومبیل هایی را طراحی کنند که شگفتی زیادی را به همراه داشته باشد. محبوبیت اکثر خودرو ها نه فقط به خاطر مشخصات فنی بلکه به دلیل ظاهر آنها است.

طبقه بندی خودرو ها بسیار متنوع است. در سال های اخیر تنوع در تولید و عرضه خودرو ها بسیار بیشتر از قبل شده است. هر چه به جلو پیش می رویم ظاهر خودرو ها خاص تر و محبوب تر می شوند. تمام خودرو ها در یکی از 8 دسته زیر جای می گیرند. هر کدام از این 8 دسته می تواند دلیلی برای انتخاب یک اتومبیل خاص باشد.

خودرو سازی ها اغلب سعی می کنند یک مدل اتومبیل را در چند کلاس مختلف تولید کنند. به عنوان مثال از برخی از خودرو ها هم مدل سدان تولید شده است و هم مدل کوپه. در این مقاله به بررسی این دو کلاس خودرو می پردازیم.

خودرو های کلاس سدان

اغلب اتومبیل های سواری، Sedan سدان هستند، خودرو هایی با صندوق عقب و سقف ثابت. اغلب خودرو های سدان دارای 4 درب و تعداد محدودی از آنها دو درب هستند. در این اتومبیل ها صندوق بار و محفظه موتور از هم جدا می باشد.

یک خودروی سدان به طور معمول دارای 4 درب است و محفظه پیشرانه، صندوق بار و کابین سرنشین جدا از هم می باشد. به این طراحی خودرو، طراحی سه جعبه ای می گویند، در این نوع طراحی هر سه بخش به طور فیزیکی از هم مجزا است. برخی از خودرو های کوپه که این مشخصات را دارند نیز سدان می باشند.

سمند، پژو پارس، BMW 528، BENZ  E200، Kia Cerato، Kia Optima GT line و … از قبیل خودرو های سدانی هستند که در مجموعه اجاره خودرو رنتینال قابل اجاره می باشند.

خودرو های کلاس کوپه

این اتومبیل های کلاس coupe بی شباهت با خودرو های سدان نیستند. اغلب خودرو های کوپه دارای دو درب می باشند. در این نوع کلاس خودرو نیز محفظه بار و سرنشینان و موتور از هم جدا می باشد. تنها تفاوت خودرو های سدان با کوپه در جایگاه سرنشینان می باشد. در تصویر زیر می توانید این تفاوت را ببینید. از خودرو های کوپه قابل اجاره در مجموعه اجاره خودرو رنتینال می توان به بنز C200 اشاره نمود.

خودرو های کوپه دارای سقف خمیده هستند. البته در طراحی نوین اغلب کلاس های خودرو از سقف خمیده نیز استفاده می شود. به طوری که می توان دید اغلب اتومبیل های شاسی بلند جدید نیز دارای سقف خمیده هستند.

در این نوع کلاس خودرو، سقف اتومبیل می تواند متحرک یا ثابت باشد. اغلب خودرو های اسپرت در کلاس کوپه جای دارند. اتومبیل های کوپه از سه نوع طراحی مختلف تشکیل شده اند: سه جعبه ای، هاچبک، تارگا. مدل تارگا با سقف متحرک است. شورلت کوروت از این مدل خودرو می باشد. تویوتا سوپرا نیز از مدل هاچبک دو درب است.

به طور کلی می توان گفت ماشین های کوپه چهار یا دو درب با ارتفاع کم سقف در عقب خودرو هستند. برخی از sadan  ها فست بک ( ارتفاع کم در عقب خودرو) و در کلاس هاچبک ها می باشند. درب پشتی این نوع خودرو ها مانند اتومبیل های شاسی بلند باز می شود و درب صندوق آنها مجزا نیست. آئودی A7 نمونه ای از این طراحی است.

همانطور که گفته شد اخیرا برخی از خودرو های شاسی بلند با سقف خمیده طراحی شده اند. این اتومبیل ها که اغلب اسپورت می باشند نمونه ای از اتومبیل های شاسی بلند کوپه هستند. صندوق بار این قبیل خودرو ها فضای کمتری نسبت به دیگر ماشین های شاسی بلند دارد. مرسدس بنز مدل GLC که اخیرا از مدل کوپه آن رونمایی شده است، از این نوع طراحی می باشد. طراحی BMW X6 نیز شاسی بلند کوپه است که در اجاره خودرو رنتینال قابل اجاره می باشد.

با تنوع طراحی خودرو ها به طور واضح نمی توان از ظاهر آنها تشخیص داد کلاس خودرو چه نوعی است. به همین دلیل خودرو سازی ها کلاس خودرو ها مشخص می کنند. در اصل می توان به طور کلی گفت تفاوت اصلی بین خودرو های کوپه و سدان در تعداد درب و خمیده بودن صندوق عقب می باشد.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat