اجاره خودرو
      
09125035039
     
تهران - سعادت آباد
     
پشتیبانی 24 ساعته

خودرو های سبز یا خودرو های هیبریدی (خودرو های ترکیبی) سال ها است که در کشور های پیشرفته توسط مردم استفاده می شوند. سوخت این خودرو ها پاک و سازگار با محیط زیست است. پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک به دلیل افزایش قیمت سوخت و همچنین افزایش آلودگی هوا تولید خودرو های هیبریدی در کشور های پیشرفته بسیار بیشتر از قبل شود.

 

اجاره خودرو رنتینال

 

در این خودرو ها برای حرکت از ترکیب چند منبع مجزای قدرت استفاده می شود. به طور کلی در ارتباط با این اتومبیل ها می توان گفت، در سیستم محور آنها یک موتور احتراق داخلی در کنار چند موتور الکتریکی قرار دارد. به این معنا که در این خودرو جهت تولید توان مورد نیاز برای نیروی محرکه نه تنها از سوخت بلکه از منابع انرژی چند گانه استفاده می شود. در خودرو های هیبریدی استفاده از چند منبع انرژی ( معمولا دو منبع) امکانپذیر است. درست مانند خودرو های دو گانه سوز بنزینی و گازی که در داخل کشور از آنها استفاده می شود.

در سال های اخیر بسیاری از خودرو سازی های بزرگ و به نام جهان همچون بی ام و و تویوتا انواع مدل های مختلف اتومبیل های هیبریدی را تولید کرده اند و این نکته نشان می دهد در آینده استفاده از خودرو های هیبریدی در بسیاری از کشور های جهان مرسوم خواهد شد. در ایران نیز در چند سال اخیر مدل های مختلفی از خودرو های هیبریدی وارد کشور شده اند. در صورتی که در سال ها قبل واردات این قبیل خودرو ها به داخل کشور ممنوع بود. اما همانطور که گفته شد در سال های اخیر مدل های مختلفی از خودرو های هیبریدی وارد کشور شده است و طی تصمیمات اتخاذ شده در دولت مزایای ویژه ای برای واردات این اتومبیل ها در حال اجرا می باشد.

انواع خودرو های هیبردی از نظر عملکرد

خودرو های هیبریدی عملکرد پیچیده ای ندارند و به سادگی بسیاری از دستگاه های الکترونیکی کار می کنند. به این صورت که در یک باتری از منابع مختلف انرژی ذخیره می شود سپس در صورت نیاز از این انرژی استفاده می گردد. این فرایند، عملکر پایه ساخت و طراحی اتومبیل های هیبریدی است. اتومبیل های هیبریدی به طور کلی به سه نوع تقسیم می شوند:

همانطور که در بالا گفته شد، خودرو های هیبریدی عملکرد چندگانه دارند یعنی می توانند به طور همزمان از دو یا چند منبع انرژی استفاده کنند. اما برخی از انواع خودرو های هیبریدی این امکان وجود ندارد یعنی نمی توان به طور همزمان از سوخت فسیلی و باتری استفاده نمود. در نوع جدید اتومبیل های هیبریدی از دو موتور احتراقی و الکتریکی به صورت همزمان برای تکمیل عملکرد یکدیگر استفاده می شود. در این قبیل خودرو های هیبریدی خودرو به صورت هوشمند در مواقع مختلف از توان دو موتور استفاده می کند. این امکان به صورت دستی نیز در خودرو تعبیه شده است.

استفاده از خودرو هیبریدی مزایای زیادی همچون موارد زیر را به همراه دارد:

در کنار این مزایای بزرگ، یکی از عیب های خودرو های هیبریدی عمر کم باتری آنها می باشد. عمر مفید باتری های هیبریدی متوسط 10 سال می باشد که البته این نکته در کشور های خارجی مهم نیست. البته سازندگان این قبیل خودرو ها در صدد رفع این عیب هستند.

رنت خودرو در تهران

 

تکنولوژی خودرو های هیبریدی

پلاگین هیبریدی: در خودرو های که تکنولوژی آنها پلاگین هیبریدی، انرژی خودرو تنها از طریق شارژ برقی تامین می شود. استفاده از این تکنولوژی نسبت به انواع دیگر به روز تر و با مزایای بیشتری است. به این قبیل اتومبیل های هیبریدی PHEV می گویند. البته موتور این نوع خودرو های هیبریدی به صورت ترکیبی است. شارژ باتری نیز به صورت اتصال به برق مستقیم از طریق سوکت تعبیه شده در اتومبیل می باشد.

هیبریدی سری:  ویژگی ممتاز این نوع خودرو هیبریدی میزان آلایندگی کمتر آنها نسبت به انواع دیگر می باشد. عملکرد این نوع خودرو ها به این گونه است که تا اتمام شارژ باتری به صورت ترکیبی عمل نمی کنند. در صورتی که شارژ باتری به اتمام برسد از انرژی موتور احتراقی استفاده می کنند. سایز باتری اتومبیل های هیبریدی سری بسیار بزرگ است که این اندازه یک عیب می باشد.

هیبریدی موازی: عملکرد این نوع خودرو هیبریدی درست برعکس هیبریدی سری می باشد. خودرو به صورت پیش فرض از موتور احتراقی استفاده می کند و در صورت نیاز به توان بیشتر از موتور الکتریکی استفاده می نماید. مزیت این نوع خودرو ها مدیریت سوخت اتومبیل است.

هیبریدی ملایم: در اصل نمی توان گفت استفاده از این نوع تکنولوژی در اتومبیل ها آنها را هیبریدی می کند. با این حال چون از باتری هیبریدی در اتومبیل استفاده شده است، این قبیل خودرو ها را هیبریدی می دانند. این تکنولوژی بیشتر برای ساخت اتومبیل های اسپرت و مسابقه ای استفاده می شود. پایه سیستم این خودرو ها انرژی فسیلی می باشد و از موتور الکتریکی و باتری هیبردی در جهت افزایش شتاب و قدرت موتور احتراقی استفاده می شود.

از مدل های مختلف اتومبیل های هیبریدی تولید شده توسط شرکت های خودرو سازی مطرح به اتومبیل های زیر می توان اشاره نمود:

شرکت اجاره خودرو رنتینال نیز در نظر دارد در آینده ای نزدیک به ناوگان خود چند مدل محبوب از خودرو های هیبریدی را اضافه نماید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat