اجاره خودرو
      
09125035039
     
تهران - سعادت آباد
     
پشتیبانی 24 ساعته

یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده خودرو، باتری است. اتومبیل ها بدون باتری قابل استفاده نیستند.اغلب رانندگان با اجزای اتومبیل خود آشنا نیستند و در مواقع خرابی خودرو مجبور هستند به تعمیرگاه مراجعه نمایند. اما اگر در جاده باشید و هیچ دسترسی به تعمیرگاه نداشته باشید مجبور هستید که خودتان دست به کار شوید، در اغلب اوقات هم مشکل از باتری خودرو است. در این مقاله به طور کامل به بررسی باتری خودرو خواهیم پرداخت.

طول عمر باتری خودرو

باتری های منبع انرژی هستند. ریموت ها، ساعت ها، برخی اسباب بازی ها و دیگر وسایل برای کار کردن نیاز به انرژی دارند. این انرژی از طریق انواع باتری تامین می شود. هر باتری از هر نوعی که باشد طول عمری دارد. اگر از باتری ها به درستی استفاده شود طول عمر مفید آنها افزایش می یابد. این قضیه بخصوص برای باتری اتومبیل بیشتر از انواع دیگر باتری صدق می کند.

باتری اتومبیل از قیمت بالایی برخوردار است برای متحمل نشدن هزینه های زیاد و همچنین خراب نشدن باتری بهتر است نکاتی را رعایت کنید.

اجاره خودرو

انواع باتری ماشین

به طور کلی دو نوع رایج باتری وجود دارد.

LM: Low Maintance یا باتری های اسیدی که به مراقبت کمتری نیاز دارند. این قبیل باتری های غیر سیلد می باشند. این باتری ها دارای صفحه سرب آنتیموان یا کلسیم، دو آلیاژی یا هیبریدی هستند.

FM: Free Maintance یا باتری های اتمی که سیلد می باشند. این باتری ها نیازی به مراقبت ندارند. و  دارای صفحه سرب کلسیم هستند. این باتری ها دارای عمر طولانی، شارژ سریع، Over charge هستند. با این حال در برابر دشارژ عمیق سریع از کار می افتند.

خودرو هایی که در مناطق گرمسیر وجود دارند، بهتر است از باتری های غیر سیلد استفاده کنند. به این دلیل که اگر باتری سیلد به آب نیاز داشته باشد، نمی توان به آن آب اضافه نمود و غلظت آن را با هیدرومتر اندازه گرفت.

دلایل خرابی باتری های خودرو

اگر از باتری اتومبیل به درستی استفاده شود، بیش از یک سال عمر مفید خواهند داشت. باتری های ماشینی به طریقی طراحی شده اند که جریان استارت اولیه را با آمپر بالا برای روشن کردن موتور اتومبیل منتقل می کنند. باتری سالم به گونه ای است که بعد از استارت زدن بلافاصله اتومبیل روشن می شود. عمر باتری ماشین به ریزش مواد فعال صفحات آن که در اثر انقباض و انبساط در زمان شارژ یا دشارژ اتفاق می افتد، بستگی دارد.

دشارژ عمیق می تواند عمر باتری را کاهش دهد. گرما و لرزشی که در هنگام دشارژ ایجاد می شود، مراحل تخریب باتری را افزایش می دهد. رسوبی که در این زمان ایجاد شده، سبب اتصال کوتاه می شود.

اجاره خودرو

سولفاته شدن باتری نیز یکی دیگر از عوامل تخریب آن است. زمانی که از باتری بیشتر از 6 ماه استفاده نشود، سولفات سرب صفحات باتری را سخت و چگال می کنند در نتیجه قابلیت شارژ شدن باتری کاهش می یابد. در برخی مواقع نیز مواد فعال صفحات، توانایی تحمل دشارژ را نخواهند داشت که در نتیجه باتری غیر قابل استفاده می شود.

بر اساس تجربه های به دست آمده، طول عمر باتری ها در هوای گرم کاهش می یابد و حتی به نصف می رسد. اگر در هنگام استارت زدن در هوای سرد، اتومبیل بعد از چند استارت روشن شود، می تواند نشانه ای بر خراب شدن باتری باشد و بهتر هر چه سریع تر باتری تست شود.

دشارژ باتری نباید عمیق باشد. دشارژ عمیق معمولا بعد از روشن شدن اتومبیل توسط باتری به باتری اتفاق می افتد. که این اتفاق عمر باتری را کاهش می دهد.

بررسی عمر باتری اتومبیل

برای آنکه باتری ماشین عمر طولانی داشته باشد بهتر است در دوره های زمانی کم، تمامی قسمت های آن مورد بررسی قرار بگیرد. محکم بودن سر باتری، بررسی سطح الکترولیت، بررسی تسمه دینام، تمیز کردن سطح خورده شده قطب و سر باتری از مواردی است که هر چند ماه یکبار باید انجام شود. قبل از شروع فصول سرد تمامی موارد گفته شده باید بررسی شود. همچنین در ماه های گرم سال بهتر است هر ماه وضعیت باتری بررسی گردد.

وقتی سطح الکترولیت در باتری های غیر سیلد پایین بیایید، باید داخل آن توسط آب مقطر پر شود. البته بهتر است این کار توسط باتری ساز انجام شود زیرا در فصول گرم سال امکان سرریز شدن اسید باتری وجود دارد، که باعث خرابی اتصالات خودرو می شود.

اجاره خودرو

مهمترین دلایل خراب شدن باتری اتومبیل

افزایش طول عمر باتری

ما در مجموعه اجاره خودرو رنتینال به صورت دوره ایی تمامی اتومبیل ها را از نظر فنی و سیستمی مورد بررسی قرار می دهیم تا به این ترتیب مشتریان تجربه خوبی از اجاره خودرو به دست بیاورند.

اجاره خودرو

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat