اجاره خودرو
      
09125035039
     
تهران - سعادت آباد
     
پشتیبانی 24 ساعته

یکی از فوبیاها و ترس های اکثر ما، سرقت و دزدیده شدن وسایلمان می باشد، مخصوصا اگر آن وسیله امانت باشد. یکی از تجربه های تلخی که ممکن است برای همه اتفاق بیفتد، دزدیده شدن خودروی اجاره ای است. در این مطلب به نکاتی اشاره می کنیم تا شما نسبت به شرایط اجاره خودرو در تهران با آگاهی بیشتری برخورد نمایید و بدانید که پس از سرقت خودروی اجاره ای باید چه اقداماتی انجام دهید.پس پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید…

اقدامات مهم پس از دزدیده شدن خودروی اجاره ای:

  1. سریعا به پلیس اطلاع رسانی کنید. یکی از مهم ترین اقداماتی که باید پس از هرنوع سرقتی انجام دهید، اطلاع رسانی به پلیس مرتبط با سرقت است. پلیس را با جزئیات سرقت با خبر کنید و تمام لوازم به سرقت رفته شده را به او اطلاع دهید.
  2. شرکت اجاره ی خودرو را با خبرسازید. دومین اقدامی که شما باید پس از به سرقت رفتن خودروی اجاره ای انجام دهید، مطلع کردن شرکت کرایه ماشین است.به هیچ عنوان از این کار نترسید و شرکت اجاره ماشین در تهران را از تمام جزئیات با خبر سازید. معمولا شرکت های اجاره ماشین در این شرایط مبلغی طبق قراردادی که با شما بسته شده است،برای جریمه از شما دریافت خواهد کرد. سعی کنید همیشه یک کپی از قبض رسید یا گزارش اتفاقات با خود همراه داشته باشید. میزان اعتبار مالی شما بر اساس میزان بیمه ای که برای خودرو اجاره شده خود خریداری کرده اید سنجیده می شود.
  3. از شرکت درخواست گزارش حادثه کنید. سومین کار و مهم ترین کاری که باید پس از سرقت خودروی اجاره ای انجام دهید، درخواست گزارش حادثه از شرکت کرایه خودرو در تهران می باشد. همچنین از شرکت سوالات خودرا در زمینه ی سرقت و نوع بیمه خودرو سوال کنید و شماره بیمه خودرو بپرسید. در صورتی که شما گزارش پلیس را به شرکت اجاره خودرو ارائه دهید، می توانید از شرکت بیمه خسارت را دریافت کنید. البته بهتر است که سریعا با شرکت بیمه خود تماس بگیرید و در خصوص نحوه بیمه سرقت سوال کنید.
  4. خونسردی خودرا حفظ کنید. مهم ترین کار در چنین شرایطی حفظ خونسردی است.طبیعتا همه ما در چنین شرایطی به شدت ناراحت و عصبانی هستیم.اما بهتر است در این شرایط خودرا آرام نگه دارید و با آرامش تمام اقادامات لازم را انجام دهید.

آیا شرکت بیمه هزینه های مربوط به سرقت خودروی اجاره ای را می پردازد؟

در جواب به این سوال باید گفت بسیاری از شرکت های بیمه هزینه های مربوط به سرقت را با توجه به دو موضوع پشتیبانی نمی کنند:

  1. سرقت خودروی اجاره ای ناشی از سهل انگاری شما باشد.
  2. سرقت در شرایط شکسته شده قوانین و مقررات قرارداد با شرکت کرایه ماشین در تهران باشد.

اگر شرکت بیمه قرار باشد هزینه های مربوط به سرقت را به شما بپردازد قطعا یک کپی از گزارش پلیس را از شما درخواست خواهد کرد تا از نحوه ی سرقت اطمینان پیدا نماید.

چقدر از هزینه ی خسارت سرقت خودروی اجاره ای را باید پرداخت کنیم؟

این موضوع کاملا بستگی به شرایط شرکت اجاره خودرو در شهرستان دارد. قوانین پرداخت خسارت در نقاط مختلف دنیا متغیر است برای مثال اگر سرقت خودروی اجاره ای در نیوزلند یا استرالیا اتفاق بیفتد شما تنها باید مبلغ جریمه قید شده در قرارداد را بپردازید و تنها مبلغ پرداختی توسط شما محدود به این عدد خواهد بود و نیازی به پرداخت کل قیمت خودرو نیست.

در حین قرارداد برای اجاره ی خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟

تنظیم قرارداد یکی از حساس ترین کارهایی است که باید با دقت فراوانی انجام گیرد. برای بستن قرارداد با شرکت های کرایه خودرو در شهرستان و تهران توجه کنید آیا اطلاعات خود را در فرم های مربوطه به درستی پر کرده اید؟ آیا بیمه سفر معتبر تهیه کرده اید؟

با جزئیات شرایط قرارداد اجاره خودرو لوکس در شرکت اجاره خودرو رنتینال آشنا باشید. به عنوان مثال، اگر قصد استفاده از خودروی اجاره ای خارج از محدوده جاده های قید شده در قرارداد خود را دارید ممکن است بیمه شما لغو شود.

مدارک لازم برای اعلام سرقت به شرکت بیمه و استفاده از بیمه‌‌ بدنه:

مراحل ترخیص خودروی اجاره ای سرقتی توسط پلیس:

  1. پس از پیدا شدن خودروی اجاره ای در هر حوزه انتظامی و در هر منطقه‌ای که باشد، از طرف آن یگان با صاحب خودروی به سرقت رفته تماس گرفته می‌شود.
  2. پس از مراجعه مالک خودروی به سرقت رفته به مرکز پلیس، مالک خودرو به پارکینگ و پلیس آگاهی معرفی می شود.
  3. در پلیس آگاهی، شماره شماره شاسی خودروی پیدا شده با شماره شاسی خودروی شما تطبیق داده می شود. این موضوع، طی نامه کتبی پلیس آگاهی به کانون کارشناسان رسمی دادگستری، جهت بررسی و تطبیق موارد درخواستی، صورت می‌گیرد.
  4. در صورتی که شماره شاسی و شماره موتور اتومبیل مخدوش گردیده باشد، پلیس آگاهی، طی نامه رسمی، درخواست حک مجدد شماره شاسی و شماره موتور صحیح خودرو را به پلیس راهور ناجا ارسال میکند.
  5. در صورت مخدوش نبودن شماره موتور و شماره شاسی خودرو، اتومبیل مسروقه کشف شده از لیست سیاه سیستم پلیس آگاهی خارج می‌شود و مراتب، طی نامه رسمی به پلیس راهور ناجا برای اعطای مجدد پلاک خودرو، اعلام می‌گردد.
  6. شماره پلاک خودرو می‌بایست از لیست سیاه سیستم پلیس راهور خارج شود و پس از دریافت گواهی عدم خلافی و پرداخت هزینه پارکینگ، مالک خودرو به واحد ترخیص پلیس راهور معرفی می‌شود.
  7. مالک خودرو، با در دست داشتن اصل سند خودرو، بیمه‌نامه و گواهینامه رانندگی خود، به پارکینگ جهت تحویل خودرو، مراجعه می کند و خودروی خودرا تحویل می گیرد.
  8. لازم به ذکر است چنان‌چه خودرو توسط یگان دیگر کشف و ضبظ شده باشد لازم است طی مراحل نیابت جهت انتقال پرونده از یگان محل تشکیل پرونده به محل کشف به مراحل فوق اضافه گردد. (طبق رویه قضائی و انتظامی استان‌های بزرگ)

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat