اجاره خودرو
      
09125035039
     
تهران - سعادت آباد
     
پشتیبانی 24 ساعته

در زندگی روزمره ی همه ی ما اتومبیل ها یکی از مهم ترین نقش ها را ایفا می کنند. همه ی ما هر روزه حداقل یک بار از اتومبیل ها استفاده می کنیم و با خطرات احتمالی ای که ممکن است با استفاده از اتومبیل ها برای همه ما به وجود بیاید آشنایی داریم…
منظور از خطرات احتمالی، خطر سرقت، تصادفات و…. ای که ممکن است برای اتومبیل به وجود بیاید است. همین خطرات موجب شدند تا شرکت های بیمه تاسیس شوند و خدمات گسترده ی بیمه ای را به دارندگان خودرو ارائه دهند.
در حوادث مرتبط با خودرو به طور کلی دو نوع خسارت وجود دارد:

برای همین امر، بیمه های خودرو به سه دسته بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه و بیمه حوادث راننده تقسیم‌ می‌شود. البته این را باید گفت یکی از پررنگ ترین نوع خدمات بیمه ای، بیمه های شخص ثالث می باشد زیرا این بیمه یک نوع خدمات بیمه ای است که اجباری است و تمامی رانندگان و دارندگان خودرو باید از این نوع بیمه بهره ببرند.

چه تفاوتی میان بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه وجود دارد؟

همان طور که‌ در بالا گفتیم، بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است. یعنی همه ی دارندگان خودرو باید از این بیمه بهره ببرند و در صورت این که این بیمه را تهیه نکنند با جریمه‌هایی مواجه خواهند شد.
خدمات بیمه شخص ثالث به این گونه است که، در صورت تصادف راننده با اشخاص و خودروی دیگر، خسارت‌های مالی و جانی فرد خسارت دیده جبران‌ می‌شود.
اما بیمه ی بدنه بیمه ای اختیاری است که در صورت تصادفات خسارات وارد شده به خودرو ها را پرداخت می کند.
نکته ای که در رابطه ی بیمه ی بدنه وجود دارد این است که، بیمه بدنه‌ مکمل بیمه شخص ثالث است. به گونه ای که اگر در تصادفی مبلغ خسارت از سقف تعهد بیمه شخص ثالث بیشتر باشد، ما به تفاوتخسارت وارد شده را‌ می‌توان از بیمه بدنه دریافت کرد.

عوامل موثر بر نرخ بیمه شخص ثالث:

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث:

در ابتدای مطلب به این موضوع اشاره کردیم که بیمه شخص ثالث یک بیمه ی اجباری است و در صورت بهره نبردن از این بیمه دارنده ی خودرو جریمه خواهد شد.
درصورتی‌که مأمور راهنمایی و رانندگی، خودرویی بدون بیمه شخص ثالث را در خیابان مشاهده کند، طبق قانون باید آن را سریعا به پارکینگ انتقال دهد و تا زمانی که مالک، بیمه شخص ثالث برای خودرو تهیه نکند، راهنمایی و رانندگی اجازه خروج از پارکینگ را برای فرد صادر نخواهد کرد.
علاوه بر جریمه ای که فرد از سوی راهنمایی ورانندگی در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث خواهد شد، در صورت عدم تمدید به‌موقع بیمه نامه، شرکت بیمه این امکان را دارد که فرد را به‌صورت روزانه جریمه کند. به جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث ، جریمه صندوق نیز گفته می‌شود به‌حق بیمه شما در زمان تمدید بیمه نامه اضافه می‌گردد.

نحوه ی دریافت خسارت از بیمه:

دریافت خسارات جانی:

همانطور که می دانید، خسارات جانی خساراتی هستند که موجب فوت، نقص عضو یا آسیب جانی شخص و حتی اشخاصی می شوند. در صورت بروز خسارات جانی حداکثر ظرف مدت ۵ روز کاری فرد باید به شرکت بیمه مراجعه نماید و اعلام خسارت کند.
پس از اعلام خسارت، پس از تشکیل دادگاه و صدور حکم نهایی شرکت بیمه گر خسارت مربوطه را ظرف مدت یک ماه پرداخت خواهد کرد.
توجه داشته باشید که درصورتی‌ که هم خسارت جانی و هم خسارت مالی در تصادف ایجاد شده باشد، فرد زیان‌دیده می‌تواند با دریافت نامه از دادگاه تا صدور رای نهایی دادگاه ‌ اقدام به دریافت خسارت مالی از شرکت بیمه کند.

دریافت خسارات مالی:

به خسارتی که به اموال اشخاص ثالث وارد شود، خسارت مالی گفته می شود. در حوادث رانندگی در صورتی که خسارت مالی ایجاد شود، مقصر و زیان‌دیده پس از دریافت گزارش پلیس و ترسیم کروکی، حداکثر ظرف مدت ۵ روز کاری به شرکت بیمه موردنظر مراجعه و اعلام خسارت کنند. البته در صورت عدم اختلاف میان طرفین حادثه و یک سری تبصره ها نیاز به ترسیم کروکی از سوی افسر نمی باشد. این شرایط شامل موارد زیر است:

نکات پایانی در رابطه با بیمه های مرتبط با خودرو:

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat