اجاره خودرو
      
09125035039
     
تهران - سعادت آباد
     
پشتیبانی 24 ساعته

سفرکردن و گشت و گذار با وسایل نقلیه عمومی مانند هواپیما، اتوبوس و قطار به مقاصد بین المللی انتخاب بسیاری از افراد دوست دار مسافرت است اما بعضی مسافرین علاقه مند هستند تا برای سفر از خودرو شخصی خودشان استفاده کنند و یا در مقصد از خدمات اجاره خودرو بهره ببرند بنابراین این افراد هنگامی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند لازم است تا گواهینامه بین المللی داشته باشند یا از مدتی قبل برای دریافت گواهینامه بین المللی اقدام نمایند و پس از دریافت این گواهینامه و مطالعه قوانین راهنمایی و رانندگی کشور مقصد و همراه داشتن مدارک لازم می توانند در تمامی کشور ها رانندگی کنند. در رابطه با اعتبار گواهینامه های بین المللی رانندگی این را باید گفت که، اعتبار این گواهینامه های بین المللی بین یک تا سه سال می باشد. در ادامه مطلب با سایت اجاره خودرو رنتینال همراه باشید تا شما را با مدارک لازم، شرایط و مراحل دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی و کشور های پذیرنده گواهینامه های بین المللی رانندگی بیشتر آشنا نماییم.

مدارک مورد نیاز جهت صدور گواهینامه‌ بین المللی

مدارک مورد نیاز جهت صدور گواهینامه‌ بین المللی چه مدارکی می باشد؟

  1. اصل گواهینامه (حداقل دارای اعتبار ۱ ماه و ۱ روز)
  2. کپی پاسپورت (تاریخ دار)
  3. یک قطعه عکس 4*3 رنگی (برای بانوان عکس با حجاب)

شرایط دریافت گواهینامه بین المللی چگونه است؟

همان طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد گواهینامه های بين‌ المللي رانندگی به صورت موقت در دو نوع کلی يكساله و سه ساله جهت استفاده در خارج از کشور و در کشورهای پذیرنده صادر می ‌شود که به زبان های فارسي، ‌انگليسي، روسی، فرانسوي، عربي، اسپانیایی، آلماني و چینی قابل ترجمه و ارائه می باشد یکی از نکاتی که باید در رابطه با گواهینامه ی بین المللی رانندگی به آن توجه شود این است که گواهینامه بین المللی پس از اتمام اعتبار قابل تمدید نبوده و باید دوباره برای دریافت آن اقدام نمود.

مراحل دریافت گواهینامه بین المللی:

شاید تصور کنید که دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی به دلیل طی نمودن همه ی مراحل سخت و طولانی دریافت گواهینامامه پایه سه کاری زمان بر و پیچیده باشد اما بهتر است بدانید که کار های اداری آن بسیار ساده می باشد و در صورتی که شما دارای گواهینامه پایه سه با اعتبار حداقل یک ماه باشید به راحتی می توانید برای دریافت گواهینامه بین المللی اقدام نموده و به این دلیل که صادر کننده گواهینامه بین المللی شما کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی بوده مراحل دریافت گواهینامه بسیار ساده تر و کوتاه تر خواهد بود و کمتر درگیر کارهای اداری خواهید شد.

مراحل دریافت گواهینامه بین المللی

هزینه دریافت گواهینامه بین المللی چقدر است؟

همان طور که می دانید دریافت گواهینامه رانندگی شامل هزینه های مختلفی است که گواهینامه رانندگی بین المللی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و برای دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی مبلغی در حدود 95 تا 300 تومان هزینه کنید. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که با صرف این مبلغ، هزینه های هنگفتی را جهت تهیه بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس و یا حتی تاکسی متحمل نخواهید شد و در صورتی که تعداد همراهان شما به بیش از یک نفر برسید تا حد بسیار زیادی در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد پس توصیه می کنیم برای کاهش هزینه های سفر دریافت گواهینامه ی بین المللی و استفاده از خودروی شخصی را به عنوان یکی از گزینه های خود قرار دهید.

کشورهای پذیرنده گواهینامه بین المللی

جهت رانندگی و عبور و مرور در کشور های مختلفی از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، کشورهای اروپایی و امارات متحده عربی علاوه بر گواهینامه رانندگی بین المللی لازم است. همچنین برای رانندگی کردن در چنین کشورهایی پیشنهاد می شود، اصل گواهینامه رانندگی ایرانی را هم همواره همراه خود داشته باشد.

مدارک موردنیاز برای اجاره خودرو در کشورهای مختلف چه چیزهایی می باشد؟

برای سفر به امارات برای رانندگی برای استفاده از خدمات اجاره ماشین لازم است تا گواهینامه ی بین المللی همراه خود داشته باشید. خوب است بدانید که در بعضی از کشورها برای اجاره خودرو برای اتباع خارجی، تنها گواهینامه یک ساله پذیرفته می شود و گواهینامه سه ساله طبق قوانین آن ها قابل قبول نمی باشد برخی از این کشور ها عبارتند از : آرژانتین، نیجریه، گینه استوایی، رواندا، باهاماس، قبرس، باربادوس، بولیوی، سوازیلند، بلیز، تایوان، برونوئی، هنگ کنگ، کامبودیا، بورکینافاسو، ژاپن، ونزوئلا، جامائیکا، جزایربادگیر، کلمبیا، کومور، زامبیا، چین، ساحل عاج و امارات متحده عربی.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat