اجاره خودرو
      
09125035039
     
تهران - سعادت آباد
     
پشتیبانی 24 ساعته

مهمترین نکته در خرید و اجاره خودرو، بررسی بدنه آن از لحاظ آسیب دیدگی می باشد. وقتی خودرویی اجاره می کنید باید نسبت به سالم بودن بدنه اطمینان حاصل کنید و آسیب های ظاهری را به کارشناسان اجاره خودرو اطلاع دهید. با برخی از راهکار ها به سادگی می توان آسیب های بدنه خودرو را از دید دیگران پنهان نمود همچنین اگر قصد خرید اتومبیل دارید باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم:

نگاه کلی به بدنه خودرو

توجه داشته باشید در هنگام شب و تاریکی هیچگاه نمی توانید تصادفی بودن خودرو مورد نظرتان را تشخیص دهید به همین دلیل بازدید از خودرو را در روشنایی انجام دهید. ابتدا یک نگاه کلی به بدنه خودرو بی اندازید این نگاه بهتر است از زاویه مایل باشد. اگر آثار رنگ روی بدنه ماشین باشد به خوبی قابل تشخیص است. درها، زه ها، گلگیر و رکاب از نقاطی هستند که تغییر رنگ آنها با یک نگاه ساده مشخص نمی شود. یک تغییر رنگ یا فرورفتگی کوچک می تواند نشان دهنده یک تصادف بزرگ باشد.

بررسی چراغ ها

چراغ اکثر اتومبیل ها از جنس پلاستیک است. با اینکه استفاده از پلاستیک در ساخت چراغ مزایای زیادی به همراه دارد، اما بعد از مدتی طلق یا همان پلاستیک روی چراغ بر اثر گرمای لامپ تغییر رنگ می دهد. حتما رنگ پلاستیک همه چراغ ها را بررسی کنید. در صورتی که یکی از آنها تازه و جدید باشد تغییر رنگ نداده پس می توان دریافت به تازگی تعویض شده است. علت آن را جویا شوید زیرا می تواند نشان دهنده یک تصادف باشد.

اجاره خودرو

بررسی قسمت های جدا از شاسی ماشین

کاپوت، صندوق عقب، گلگیر ها و در ها از قسمت هایی هستند که جدا از شاسی ماشین می باشند. این قسمت ها اغلب در تصادف آسیب می بینند. در اتومبیل سالم هماهنگی بین تمامی اجزای بدنه وجود دارد. اما اگر اتومبیل در تصادف از قسمت های یاد شده آسیب دیده باشد، بعد از تعمیر به خوبی مشخص است. تعمیر کار معمولا برای تعمیر این قسمت ها آنها را از بدنه خودرو جدا می کند، پس مهمترین قسمت ها برای بررسی همین محل های اتصال هستند. هرگونه تغییر رنگ، جای آچار دور پیچ ها و فرورفتگی ها می تواند نشان دهنده تصادف باشد.

بررسی سر و صدا های ناشی از حرکت خودرو

همه افراد قبل از خرید یا اجاره خودرو حتما یک مسافت کوتاهی را برای تست اتومبیل طی می کنند. اگر قصد خرید خودرو را داشته باشید، توجه به صدای موتور کافی نیست بلکه به تمامی صدا هایی که در حرکت شنیده می شود باید دقت کنید.

سر و صدا اگر از گلگیر باشد می تواند نشان دهنده تصادف یا رانندگی طولانی مدت در جاده های نا هموار باشد. این نکته بسیار مهم است معمولا بست ها بعد از تعویض یا تعمیر قطعه های بدنه به خوبی در جای خود قرار نمی گیرند به همین دلیل در حرکت ایجاد صدا می کنند.

یکی دیگر از نکات مهم توجه به زنگ زدگی اتصالات یا بست ها می باشد. باید دقت داشت اتصالات بعد از رنگ آمیزی و تعویض قطعه های بدنه رنگ نمی شوند. به همین دلیل با مشاهده آنها به راحتی می توان از تعمیر یا تغییر قسمت های مختلف بدنه با خبر شد. بررسی بخش های داخلی گلگیر، روکش موتور، سپر ها، جلوبندی و درب ها از نکات مهم می باشد.

بررسی لایه پوششی زیر اتومبیل

وقتی یک خودرو تصادف می کند، معمولا برای تعمیر و بازسازی آن، از اسپری پلاستیکی برای پوشاندن کف آن استفاده می کنند. البته این کار به دلایل دیگر نیز انجام می شود اما اغلب برای تعمیر خودرو انجام می گیرد. تازگی رنگ می توان نشان دهنده تعویض یا تعمیر یک قطعه در ماشین باشد.

توجه به ترک روی شیشه ها

ساختار شیشه اتومبیل به صورتی است که در صورت برخورد اجسام سخت ابتدا ترک می خورد. این اتفاق ممکن است به دلیل سرد و گرم شدن ناگهانی دمای شیشه نیز رخ بدهد. اما احتمال دیگری نیز برای ترک شیشه وجود دارد و آن تصادف می باشد.  پس علت را از صاحب خودرو جویا شوید. همچنین معمولا شیشه های فابریک خودرو با شیشه های موجود در بازار کمی تفاوت دارد. شباهت همه شیشه های اتومبیل به یکدیگر را بررسی نمایید. زیرا در صورت تعویض یکی از آنها تفاوت آن با سایر شیشه ها مشخص می شود.

اجاره خودرو

بررسی ستون های خودرو

در صورت اینکه ستون های خودرو در تصادف آسیب ببینند معمولا به جای تعویض آن ها را تعمیر می کنند زیرا تعویض ستون خودرو هزینه بالایی را به همراه دارد. ماهیت ستون به گونه ای است که در صورت تعمیر و بیرون کشیدن فرورفتگی ها نرم و انعطاف پذیر می شود. پس از بررسی ستون ها غافل نشوید. این امر در ارتباط با سایر قسمت های خودرو نیز صدق می کند.

از دیگر موارد می توان به بتونه کاری بدنه اشاره نمود که امری واضح و مشخص است. امید است با مطالب بالا توانسته باشیم شما را در خرید و اجاره خودرو مورد نظرتان یاری کرده باشیم.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat