اجاره خودرو
      
09125035039
     
تهران - سعادت آباد
     
پشتیبانی 24 ساعته

خودروها در کدام کشور چپ فرمان هستند

در این مقاله خواهیم گفت خودرو ها در کدام کشور چپ فرمان هستند ، در اغلب کشور های جهان فرمان خودرو در سمت چپ قرار دارد. اما شاید شما هم دیده باشید که در برخی از کشور ها فرمان خودرو در سمت راست است. برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد که چرا در بعضی از کشور ها فرمان در سمت راست خودرو قرار دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ داده می شود.

در کشور هایی که فرمان خودرو در سمت راست تعبیه شده است، رانندگی در جهت چپ جاده می باشد. درست بر عکس کشور هایی که فرمان در سمت چپ قرار دارد و رانندگی در سمت راست جاده است.

اجاره خودروی رنتینال

در اغلب کشور هایی که در گذشته مستعمره بریتانیا بوده اند، فرمان خودرو در سمت راست است. کشور ها و مناطقی نظیر: بریتانیا، جنوب آفریقا و اقیانوسیه، برخی کشور های شرق آسیا ( آفریقای جنوبی، انگلستان، استرالیا، اندونزی، بنگلادش، ایرلند، تایلند، ژاپن، بوتان، نیوزلند، مالاوی، مالزی، کنیا، فیجی، گینه نو، سریلانکا، سوازیلند) از جمله کشور هایی هستند که فرمان خودرو در در سمت راست تعبیه شده است. این کشور ها حدود 35 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند.

همانطور که می دانید سال های زیادی از اختراع و ساخت اتومبیل ها و به اصطلاح وسایل نقلیه موتور دار نمی گذرد، پیش از آن مردم برای رفت و آمد از درشکه، اسب و حیوانات چهار پای دیگر استفاده می کردند. در جنگ ها نیز وسایل نقلیه جنگی وجود نداشت و نظامیان برای جنگ و طی مسافت های مختلف از اسب ها استفاده می کردند.

در آن زمان ها مسیر رفت و آمد اسب ها و دیگر وسایل نقلیه نظیر درشکه و ارابه در سمت چپ جاده بود. اما چرا؟ در آن سال ها در اغلب کشور های جهان جنگ های داخلی و خارجی رخ می داد. از آنجایی که اکثر افراد راست دست بودند، نظامیان بر اساس آموزش هایی که دیده بودند ترجیح می دادند در سمت چپ بایستند تا اینگونه دست راست آنها به حریف نزدیکتر و اسلحه و غلاف شمشیر آنها از حریف جنگی دورتر باشد. از این رو برای این افراد راحت ترین راه برای سوار شدن روی اسب از سمت چپ بود. چرا که در دست دیگر آنها اسلحه و شمشیر قرار داشت. برای درک بهتر این موضوع بهتر است حالت آنها را در ذهن خود تصور نمایید.

به این ترتیب سواره از هر سمتی که سوار اسب می شود باید در همان سمت نیز به مسیر خود ادامه دهد. به همین دلیل در آن سال ها ( تا سال 1700 میلادی) حرکت در خیابان در سمت چپ انجام می شد.

اما حالا چرا فرمان خودرو ها در سمت راست تعبیه شده است؟ بعد از سال 1700 میلادی بسیاری از کشور ها قانون رفت آمد در سمت چپ جاده را تغییر دادند و مردم را مجبور کردند تا در سمت راست جاده رفت و آمد کنند.

در آن سال ها درشکه ها و ارابه ها فضایی برای نشستن شخص کنترل کننده یا راننده نداشتند به همین دلیل درشکه چی مجبور بود روی یکی از اسب ها سوار شود. برای حرکت درشکه ها نیز معمولا از 4 اسب به حالت مستطیل شکل استفاده می شد.

از آنجایی که اغلب افراد راست دست بودند، گاریچی برای هدایت اسب ها با شلاق روی اسب سمت چپ می نشست تا بتواند با شلاق خود در دست راست باقی اسب ها را هدایت نماید. رفته رفته این روش در اغلب کشور ها مورد استقبال قرار گرفت چرا که اینگونه سواره می توانست به راحتی از برخورد با درشکه های دیگر جلوگیری نماید و همچنین هدایت اسب ها برای او آسانتر بود.

به این ترتیب اولین کشور های سازنده اتومبیل ها تصمیم گرفتند از این روش برای تعبیه فرمان خودرو استفاده نمایند یعنی قرار گرفتن فرمان خودرو در سمت چپ و حرکت در خیابان در سمت راست جاده. این شیوه آسانتر و بی خطر بود. رفته رفته مبنای قرای گیری فرمان خودرو های تولیدی در سراسر دنیا در سمت چپ انتخاب شد. با این حال برخی از کشور های جهان ( همان 35 درصد) مبنای قرارگیری فرمان خودرو را بر اساس گذشته انتخاب کردند. این انتخاب بر اساس عادت آنها بود. یعنی فرمان در سمت راست و حرکت در جاده در سمت چپ.

رنت ماشین عروس

به طور خلاصه می توان گفت فلسفه قرار گرفتن فرمان در سمت راست، به دلیل آمادگی بهتر در جنگ و استفاده آسان تر از اسلحه و شمشیر بود. در حالی که مبنای قرار گیری فرمان خودرو در سمت چپ هدایت بهتر و آسانتر وسیله نقلیه می باشد.

در این مقاله متوجه شدیم که خودروها در کدام کشور چپ فرمان هستند پس میتوانید هم اکنون از اجاره خودرو لوکس رنتینال بهره مند شوید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 5

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat