اجاره خودرو
      
09125035039
     
تهران - سعادت آباد
     
پشتیبانی 24 ساعته

یکی از نیازهای امروزی شهرهای بزرگ مانند تهران با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، اجاره ی خودرو است. اجاره ی خودرو به جز مزایایی که دارد، دارای معایب زیادی است. این صنعت در حال حاضر حواشی زیادی دارد و در برخی اوقات خسارات زیادی را به فرد اجاره کننده وارد می کند. شاید برایتان این سوال پیش آید که چگونه شرکت اجاره ی خودروی نامعتبر را شناسایی کنیم و روش های اعتماد به این شرکت ها چطور است. پیشنهاد می کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا نکات فنی اجاره خودرو بسیار مهمی در رابطه با کلاه برداری در اجاره ی خورو و راههای جلوگیری از آن را برای شما بیان کنیم.
شرکت اجاره ی خودرو رنتینال، یکی از معتبر ترین شرکت های اجاره ی خودرو است که قصد دارد شما را در این موضوع راهنمایی کند.

 نکات فنی اجاره خودرو

روش های تشخیص شرکت های اجاره ی خودروی نامعتبر چگونه است؟

  1. پیش از بستن قرارداد از دارا بودن مجوز، مطلع شوید.
    یکی از اولین فاکتورها برای تشخیص یک شرکت اجاره ی خودروی معتبر، اطلاع پیدا کردن از مجوز شرکت اجاره ی خودرو است. همه ما می دانیم شرکت های اجاره ی خودرویی که مجوزهای لازم را ندارد، غیرقانونی هستند و مراجعه به چنین شرکت هایی می‌تواند دردسرهایی را برای شما به همراه داشته باشد. پس پیشنهاد می کنیم حتما پیش از کرایه خودرو در تهران از مجوز داشتن شرکت مربوطه اطمینان حاصل کنید.
  2. قرارداد کرایه خودرو را با دقت مطالعه کنید.
    یکی از مهم ترین فاکتورها که مانع هرگونه سو استفاده ای از شما می شود، مطالعه ی دقیق مفاد قرارداد اجاره ی خودرو بین شرکت اجاره خودرو و شخص خود شما است.
  3. آدرس شرکت اجاره ی خودرو را داشته باشید.
    حتما پیش از بستن هرگونه قراردادی، آدرس دفتر اجاره ی خودرو را داشته باشید. پیشنهاد می کنیم برای
    اجاره خودرو در تهران به شرکت های اجاره ی خودرویی مراجعه کنید که دفتری معتبر و ثابت داشته باشند و همیشه قابل دسترس باشند.
  4. از اطلاعات اولیه خودروی اجاره ای اطلاع پیدا کنید.
    یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه خاصی کنید این است که پیش از کرایه ماشین در تهران از اطلاعات اولیه خودرو اطلاع پیدا کنید. برای مثال تحقیق کنید که مالک خودرو چه شخصی است؟ ، خودروی اجاره ای در حقیقت چقدر ارزش دارد؟ و…. این سوالها از این جهت اهمیت زیادی دارد که مالک اصلی خودرو، با رضایت کامل قصد اجاره ی خودروی خود را دارد یا خیر. در صورتی که مالک خودرو از اجاره ی خودرو مطلع نباشد و یا رضایت نداشته باشد این عمل کاملا غیرقانونی است و به هیچ عنوان نباید آن را انجام داد.
  5. پس از دریافت خودرو، از آن فیلم بگیرید.
    شاید این موضوع عجیب باشد اما بهتر است برای اطمینان از خودروی دریافتی فیلم بگیرید. این کار باعث می‌شود زمان عودت و تحویل خودرو نارضایتی و بحثی درباره تصادفات احتمالی خودرو بین شما و شرکت اجاره ی خودرو پیش نیاید.

چرا بین خودروهای شرکت های اجاره ی خودروی مختلف، تفاوت قیمتی وجود دارد؟

  1.  تفاوت در سال ساخت خودرو
    یکی از علل اصلی تفاوت قیمت کرایه ماشین موسسات اجاره ی خودروی مختلف، تفاوت سال ساخت خودروهای آن است که این فاکتور با مدل و در نهایت قیمت اجاره ماشین در تهران ارتباط مستقیمی دارد؛ به گونه‌ای که هرچه سال ساخت خودروی اجاره ای بالاتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود.
  2. تفاوت در کیلومتر کارکرد خودرو اجاره‌ای
    یکی دیگر از فاکتورهای موثر در تفاوت قیمت کرایه ماشین موسسات اجاره ی خودروی مختلف ؛ کیلومتر کارکرده خودروی آن موسسه ی اجاره ی خودرو است. برای مثال؛ خودرویی که شما قصد اجاره آن را دارید و قیمت آن کمتر از ارزش اصلی ماشین است ؛ علت آن ممکن است به خاطر بالا بودن کیلومتر کارکرد خودرو باشد!
  3. تفاوت در کیفیت فنی خودرو
    فاکتور بعدی در تفاوت قیمت کرایه ماشین موسسات اجاره ی خودروی مختلف، کیفیت فنی خودرو است که این فاکتور در بیشتر اوقات علت پایین بودن قیمت کرایه اتومبیل می‌باشد، زیرا اکثر ماشین‌های اجاره ای در موسسات اجاره ی خودروی نا معتبر، دچار مشکلات فنی هستند؛ مهم ترین تفاوت شرکت رنتینال، سلامت خودروهای اجاره‌ای و مدل بالا بودن ماشین‌های آن است.
  4.  شرایط بیمه ماشین اجاره‌ای با توجه به شرکت اجاره ی خودرو
    دقت داشته باشید خدمات بیمه اجاره خودرو فقط به شرکت‌های معتبر اجاره خودرو مانند شرکت رنتینال داده می‌شود و در صورت اجاره خودرو از اشخاص حقیقی خودرو شامل بیمه CWD نمی‌باشد.
  5. تک بودن ماشین
    تعداد محدود یا حتی صرفاً یک دستگاه از نوعی مدل خودرو در بازار باعث می‌شود هیچ رقیبی برای آن پیدا نشده و در نهایت قیمت آن ماشین رقابتی نیست و ممکن است به مراتب قیمت بالاتری نسبت به دیگر خودروها داشته باشد.

اجاره ماشین تهران

قرارداد کرایه خودرو چه شرایطی باید داشته باشد؟

سعی کنید برای تنظیم قرارداد اجاره ی خودرو، ابتدا قرارداد مورد نظر را در دو نسخه بنویسید که باید یک نسخه آن در اختیار شما باشد. این قرارداد شامل محتواهایی از جمله موارد زیر می‌شود؛

1- تاریخ تحویل و عودت خودرو

2- تمامی مبالغی که پرداخت نمودید؛ چه اجاره و چه مبلغ ودیعه

3- کروکی خودرو؛ اگر خط یا ضربه‌ای در بدنه ماشین دیده می‌شود باید در قراردادتان قید شود.
شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از شرایط کرایه خودرو و کرایه اتومبیل‌های شرکت رنتینال و همچنین شرایط بیمه ماشین‌های اجاره‌ای به مقاله با عنوان شرایط بیمه خودروها به چه صورت می باشد؟ مراجعه کنید.

تصادف با ماشین اجاره ای

درصورت هرگونه خسارات، هزینه لوازم خودرو برعهده چه کس است؟

برخی شرکت های نامعتبر در حوزه ی اجاره ی خودرو، هزینه‌های مصرفی مانند: لاستیک، صفحه کلاچ خودرو و … را برعهده فرد اجاره کننده خودرو قرار می‌دهند. این شرکت های نا معتبر همچنین با اجاره دادن اتومبیل ناسالم در روز اول قیمت اجاره ماشین را کم گرفته ولی در زمان برگرداندن اتومبیل هزینه‌های بسیاری را بابت تعمیر و نگهداری خودرو از مبلغ ودیعه شما کسر می‌نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله با عنوان درهنگام تصادف با ماشین اجاره ای به چه نکاتی باید توجه کنید؟ مراجعه کنید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat